Kto sponsoruje konkursy?

By | Marzec 1, 2010

Bardzo często można zobaczyć reklamy, w których to jednocześnie promowane są dwie firmy i są to reklamy organizowanych przez nie wspólnie konkursów. Na pierwszy rzut oka oczywiście nie łatwo jest wywnioskować, że konkursy organizowane są wspólnie, gdyż jak wynika z reklamy jedna firma jest sponsorem, a druga organizatorem.

W praktyce jednak wygląda to zupełnie inaczej, gdyż tak naprawdę obydwie firmy dzielą się kosztami organizowanego konkursu. Producent przedmiotów czy też urządzeń, które są do wygrania w konkursie, pokrywa połowę kosztów, a druga połowa pokrywana jest przez organizatora. Oczywiście koszty są znacznie niższe, niż w przypadku, gdyby organizator miał samodzielnie nabyć te produkty od producenta, rozliczenia przeprowadzane są według cen pomniejszych o wszystkie marże. Podobnie wygląda to jeśli chodzi o wszystkie materiały reklamowe jakie wykorzystywane są podczas akcji promocyjnej – mianowicie koszty dzielone s a na pół, jako, że z reklamy korzystają przecież obydwie firmy.

Zapewne mało kto zdawał sobie sprawę z takiego obrotu konkursów. Konkurs (Konkursowisko.pl) ma przede wszystkim promować firmy, a nie generować koszty, a środki wydane na organizację konkursu powinny okazać się zagospodarowane jak najbardziej racjonalnie, bo przecież chodzi o jak najlepszy efekt. Nagrody, a raczej ich koszty powinny się całkowicie zwrócić organizatorom konkursu, jeśli tak nie będzie to konkurs należy ocenić jako zupełnie nie opłacalny, generujący wyłącznie koszty.

Dodaj komentarz