Copywriter- hobby czy zawód?

By | Grudzień 30, 2011

Wśród wielu nowych zawodów, jakie pojawiły się na polskim rynku pracy stosunkowo niedawno, zdecydowanie wyróżnia się copywriting. Jest to zajęcie polegające w gruncie rzeczy na pisaniu i tworzeniu różnorodnych treści. Czy jest to zawód czy tylko hobby?

Wiele osób mówi, że bycie copywriterem nie jest żadnym zawodem, ale zwyczajnym hobby. Inni twierdzą, że copywriter może zarabiać tyle co lekarz czy prawnik, a więc jest to intratna posada i profesja. W zasadzie i jedni i drudzy mają po trosze racje. Copywriterem może zostać wyłącznie osoba, która lubi pisać, jest kreatywna i cechuje się tzw. lekkim piórem. Jest w stanie napisać tekst na każdy temat, który na dodatek będzie pełen polotu i zaskakujących zwrotów. Właśnie takie teksty pożądają reklamodawcy. Chcą się treścią swojej strony internetowej, czy sloganem wyróżnić na tle konkurencji. To wszystko może zapewnić właśnie copywriter.

Inną dziedziną jego działalności jest naming, czyli tworzenie nazw dla marek produktów i usług. Copywriter może brać udział również w rebrandingu, czyli zmianie marki na inną.

Dodaj komentarz